Ons adres

Achterhoeks Archief
Louise de Colignystraat 11a
7001 GD Doetinchem
Telefoon 0314 - 377 171
Fax: 0314 - 327 451

Deutsche Einführung
English introduction

Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreer.    Wachtwoord verloren?

Bevolkingsregister Dinxperloo
(1 bekijkt) (1) Gast
Ga naar onderkant
Reageer
::Maak een nieuw onderwerp::
Pagina: 123
TOPIC: Bevolkingsregister Dinxperloo
Bevolkingsregister Dinxperloo 3 maanden geleden  
Op 17 februari 1913 wordt in Dinxperloo het overlijden aangegeven van Johan Heinrich Demming, oud 2 maanden, zoon van Maria Demming.
In deze akte staat dat beiden woonachtig zijn in Dinxperloo.
Zoeken in het bevolkingsregister van Dinxperloo levert voor Maria Demming de volgende verwijzigingen op:
register 17, blz. 95
register 21, blz. 151
register 24, blz. 157

Is er iemand bereid om voor mij deze registers in te zien en mij te vertellen waar Maria Demming vandaan komt en waar zij naar vertrekt. Eventuele aanvullende informatie is uiteraard welkom. Helaas is het voor mij onmogelijk zelf onderzoek te doen in het Achterhoeks Archief omdat dit te ver van mijn woonplaats is.

Mijn dank is groot!
Vul de code hier in   
Let op, hoewel geen forumcode en smiley knoppen worden weergegeven, kunnen ze nog wel gebruikt worden
Luus

Reply Quote

Re:Bevolkingsregister Dinxperloo 3 maanden geleden  
Sinds wanneer is het archief in Arnhem te ver weg in Nederland?
Vul de code hier in   
Let op, hoewel geen forumcode en smiley knoppen worden weergegeven, kunnen ze nog wel gebruikt worden
flauwekul

Reply Quote

Re:Bevolkingsregister Dinxperloo 2 maanden, 4 weken geleden  
Ik was in de veronderstelling dat mensen met gelijke hobby's op een prettige manier met elkaar omgaan.
Blijkbaar heb ik dus een verkeerde aanname gedaan.

Gelukkig weet ik uit ervaring dat er genoeg AARDIGE mede genealogen zijn, dus ik hoop dat op dit forum deze mensen hier ook zijn.

Luus
Vul de code hier in   
Luus

Reply Quote

Re:Bevolkingsregister Dinxperloo 2 maanden, 3 weken geleden  
Hoi Luus,

De mormonen hebben onlangs van een groot aantal achterhoekse gemeente de registers van de Burgelijke stand online gezet. Ik heb effe voor je gekeken daar zit Dinxperlo ook tussen.
De link is:
pilot.familysearch.org/recordsearch/start.html#p=waypoint&s=waypointsOnly&c=fs:1554394&w=0

Ben overigens zelf de akten van de mormomen ook online aan het zetten. Ik vindt de site hopeloos traag en zoeken is ook niet optimaal. Je kunt straks de akten ook vinden via www.lovink.net en dan klikken op DTB Registers.

Groeten,
Karl
Vul de code hier in   
Karl Lovink

Reply Quote

Hallo Luus,

Ik heb even voor je gekeken,
Johan Heinrich(geb. 17/12/1855 Vardingholt, of 22/8/1855, overl 27/1/1911) en Maria Demming (geb. 4/4/1889 Wisch), komende van Rhede vestigen zich in Aalten op 4/6/1889, vertrekken op 25/6/1889 naar Rhede.

Dan vestigen ze zich samen in Dinxperlo op 30/11/1889,(komende van Pruissen).
Joanna Francisca Schoof (geb 22/8/858 Weseke, overl 5/6/1911) vestigd zich 28/3/1890 in Dinxperlo, komt van Weseke.
Ik neem aan dat de rest van de kinderen bekend zijn?

Maria vertrekt 5/5/1902 naar Gendringen, komt terug 26/10/1902
vertrekt 24/10/1904 naar Ambt Liedern, komt terug 1/9/1907
vertrekt 2/5/1908 naar Friedrichsfeld, komt terug 7/7/1911,
en vertrekt 20/5/1912 naar Friedrichsfeld.
Vul de code hier in   
Jessica

Reply Quote

Ik zie net, dat ik nog een register moet raadplegen, nl 22/203.
Wordt vervolgd...
Vul de code hier in   
Jessica

Reply Quote

Ga naar bovenkant
Reageer
::Maak een nieuw onderwerp::
Pagina: 123